El paper de la dona a República Dominicana

Escrito en octubre 29, 2015 por Amicsdominicana en Activitats

Organitzat per l’associació “Dones reporteres”, el dimecres dia 28 d’octubre del 2015 va tenir lloc al cafè “ El Públic” de Mataró una xerrada sobre el paper de la dona a República dominicana. Lluïsa Osa, membre de l’Associació d’amics de Republicà Dominicana, va explicar la seva experiència com a cooperant durant els dos anys que ha estat allà.

Va remarcar que la societat dominicana es encara molt masclista i que malgrat les dones juguen un paper molt important en l’estructura familiar, segueixen sotmeses en tots els aspectes a la figura masculina.

Va presentar la seva experiència amb malalts terminals en diferents hospitals i diferents accions de suport als hospitals com la compra de llits, llençols, camisses de dormir… gracies a la col·laboració de l’Associació i de diferents persones anònimes.

També va informar sobre la posada en marxa de la “Fundació Maria Isabel” que treballa sobre tot en la frontera d’Haití i Dominicana fent tests “Papanicolau” per a la detecció de càncer d’úter. Aquesta Fundació fa la detecció i, en cas que sigui positiu, envien a la dona a fer el tractament a Santiago de los Caballeros, assumint el cost.

Al coincidir amb la diada de Sant Simó, i per seguir la tradició mataronina, al acabar la xerrada es va fer un “tastet” de sabre de Sant Simó i moscatell.